Dover basculebrug
U bent hier
Beschrijving
Victor Buyck fabriceerde en vervoerde een basculebrug met één klep als onderdeel van de transformatie voor de ontwikkeling van het vlaggenschip Dover Western Docks Revival (DWDR) van Port of Dover.
De basculebrug is ontworpen om de toegang voor voertuigen en voetgangers langs de Esplanade te behouden en zal het nieuwe navigatiekanaal overspannen dat het bestaande Wellington Dock verbindt met de nieuwe jachthaven die wordt gebouwd in de buitenhaven.
Het brugdek is bevestigd met trekstangen aan een scharnierende arm, die bovenop een paar masten zit, ontworpen om scheepsmasten te vertegenwoordigen. Het dek wordt opgetild met behulp van hydraulische cilinders, bevestigd aan het zwenkframe. Het hefmechanisme wordt ondersteund door een met staal gevuld contragewichtgedeelte aan het einde van de balansarm.
Het dek is 16 m lang en 15,1 m breed en weegt 96 ton. Het heeft een masthoogte van 16 meter en werd binnengebracht door een zeeschip vanaf onze werf in Gent, België, en op zijn plaats gehesen door een aanzienlijke rupskraan op land van 1250 t.
Naast de basculebrug worden twee sectiesluis- en verstekpoorten geïnstalleerd om 24 uur per dag toegang te bieden voor zeeschepen in het Wellington Dock Navigation Channel, en ook om bescherming tegen overstromingen te bieden tijdens extreme vloed en stormvloed.
Projecttype en locatie
Project specificaties